#holmipere

Karlis Korka: Holmis ei ole „minu“ või „sinu“ probleeme

Postitatud 10.02.2022

Liitusin Holmi meeskonnaga mõne kuu eest, et töötada mulle südamelähedasel krediidiriski modelleerimise alal. See on põnev ja väljakutsuv valdkond ning mulle tundus, et Holmis saan viia oma tehnilised ja professionaalsed oskused uuele tasemele ning samal ajal olla ettevõttele kasulik.

Krediidirisk on oluline teema iga panga jaoks – minu kui krediidiriski mudelite spetsialisti jaoks muidugi kõige olulisem. Holmil on üle veerandsajandi pikkune kogemus finantsteenuste pakkujana, kuid pangana alustame alles oma neljandat tegevusaastat. Üks minu vastutusvaldkondadest on krediidiriski hindamise mudelite välja töötamine. Võrreldes suurte korporatsioonidega on see protsess Holmis palju efektiivsem: siin on vähem vanamoodsaid bürokraatlikke protsesse. Tänu sellele on kontseptsiooni välja töötamisest reaalse kliendi hindamiseni kuluv aeg lühike ning kogu protsess paindlik.

Ütleksin, et panga erinevate osakondade vahel on tõeline sünergia. Suurtes firmades, kus on palju üksteisest sõltumatult töötavaid osakondi võib teinekord kohata „võõras mure“ suhtumist. Aga siin, Holmis ei ole ma kunagi kõhelnud teises osakonnas töötavalt kolleegilt abi küsida – siin ei ole „minu“ või „sinu“ probleeme, vaid ainult ühised väljakutsed, mida me lahendame kollektiivina kokku tulles ja oma valdkondade oskusteavet ja kogemusi jagades. Ühistest väljakutsetest sünnib ühine edu ning siin töötamine on minu jaoks tõeliselt innustav. Mõnede pangas töötatud kuude jooksul on muutunud ka minu lähenemine. Ülesannete lahendamisel ei vaata ma asju ainult krediidiriski vaatepunktist, vaid oskan nüüd näha ka mõju firmale tervikuna.

Minu arvates näitab Holmi meeskond üles suurt initsiatiivikust – tavalisest meeskonnast enam – ning suhtub töösse tõelise omanikutundega: nad võtavad vastutuse oma konkreetsete valdkondade eest ning hoolitsevad, et midagi ei jääks kahe silma vahele. Et sellises keskkonnas tõeliselt edukas olla, on vajalik hea enesejuhtimisoskus, tuleb tagada, et käsilolevad küsimused on mõistlikult tähtsuse järjekorda seatud ning et iga ülesanne lahendatakse vajaliku hoolikusega ja detailidele tähelepanu pöörates. Kui ülesanne saab täidetud, saab tunda selle positiivset mõju kogu firmale – ja nagu kogemus on näidanud, ei hoia inimesed end positiivset tagasisidet ja kiitust andes tagasi!

Oled finantsteenuse pakkuja Holm Bank AS kodulehel. Enne iga lepingu sõlmimist tutvu tingimustega ning vajadusel konsulteeri asjatundjaga.
© 2022. Holm Bank AS