Holmis töötab napilt üle saja inimese, osa neist on ettevõttes olnud pikalt enne pangaks saamist, osad on liitunud panga ajal. Neid ühendab asjaolu, et koos töötada on fun, üksteist austatakse ja hinnatakse. Mootoriks selle kõige juures on teadmine, et tehakse ägedat panka. Uurisime, millisena nad Holmi ja #holmhoodi elu näevad.
Saagu pank! Ja pank saigi
Holm on pärit imekaunist Haapsalust, kus äritegevuse alguses aastal 1995 toodi turule Liisi järelmaks. Kui ühel ilusal päeval jõudis inimesteni teadmine, et ettevõtet asutakse ümber kujundama pangaks – tegemist on ettevõtluse ühe keerulisema vormiga, mis peab vastama tohutult paljudele regulatsioonidele – polnud kellelgi kahtlust, et see õnnestub. Õnnestuski, tänu omaniku visioonile, ettevõtte juhtidele ja töötajatele. Nüüd, aastal 2024, tähistab pank oma 5. sünnipäeva.
„Hindan meie meeskonda, sest Holm ei oleks täna see pank kui koos ei oleks nii ägedat tiimi. Kõik mõtlevad igapäevaselt kaasa, kuidas Holm oleks veel parem ja innovaatilisem pank,“ paneb panga jurist ning kohtu- ja täitemenetluse üksuse juht Sarmi Värv holmlaste mõtted ja tunded sõnadesse. „Holmis inimesed teavad, et positsioonid ei loe ja kõik saavad üksteisega vabalt suhelda. Õhkkond on toetav ja lahendustele orienteeritud,“ täiendab teda kolleeg partnersuhete osakonnast.
Suurepärane töökultuur ja seltskond
„Mind tõmbas Holmi paindlikkus ja eneseteostuse võimalus, olin pangandusringkondades varem kuulnud, et Holm peab tähtsaks nii kliente kui oma töötajaid,“ ütleb värskeim Holmiga liituja Kadi Suits, liisinguhaldur. „Olin viimaste aastate jooksul kuulnud Holmi kohta ainult head - nii töökultuuri, arenguvõimaluste kui ka seltskonna kohta. Ja mis kõige toredam, senise kogemuse põhjal on kõik kuuldu ka tõsi,“ tõdeb Eliine Rannajõe, panga digiturunduse strateeg, kes liitus pangaga eelmise aasta lõpus.
Vastastikune austus
Holm pank sai eelmisel aastal Kaugtöö märgise, mis on tunnustus sellest, et ettevõte suudab töötajatele pakkuda paindlikkust, arengut ja võimalusi. Panga juhtkond ja personaliosakond on suutnud luua tingimused, kus igaühel on võimalik leida endale sobib rütm ja viis töö tegemiseks. „Väärtustan meeldivat ja rahulikku töökeskkonda,“ ütleb arhivaar Airi. „Terve keskkond, positiivne suhtumine, ja tundmine, et mind väärtustatakse. Tahan ka ise väärtust luua, ja mind toetab teadmine, et võin oma muresid ja rõõmusid ülemusega jagada,“ ei tule tarkvaraarendajal Anastassia Berestovajal puudust positiivsetest tunnetest.
„Üheks võtmesõnaks on avatus - kõigil on võimalus uute heade plaanide teostamisel kaasa rääkida ning oma panus anda. On lihtne olla kaasatud, kui sisekommunikatsioon on läbipaistev, tiimid teevad tihedat koostööd ning kõik arvamused ja ideed on alati teretulnud,“ kirjeldab tiimides valitsevat vaibi Eliine.
Soojusega südames
„Tere õhtust. Eesti sai juurde uue panga. …. Ettevõtte uus nimi on Holm pank,“ alustas 2. aprillil 2019 õhtuste uudiste ette lugemist Aktuaalse Kaamera uudisteankur.
„Mind valdas tohutu uhkus, suur rõõm, aga tundsin ka kapatäit hirmu uutmoodi töise elu ees,“ kirjeldab enda tundeid büroo- ja personalijuht Kärol Järviste. „Rõõm, põnevus, tänulikkus,“ meenutab Sarmi. „Heameel, uhkus, uudishimu,“ mäletab Airi teda vallanud tundeid.
Suur ettevalmistustöö oli saanud väärilise tasu, Eestis oli uus ja oma pank. Pank, mis oli välja kasvanud väiksest Haapsalust ja juba avanud ka kontori Tallinnas. Alanud oli uus ajastu, mis hõlmas palju tööd, sõitmist kahe linna vahet, lugematul arvul Teams’i koosolekuid, nõupidamisi, sisekordade loomist, uue Holm brändi loomist ja Liisi brändi hoidmist, koolitusi, arendusi, aga ka õlg-õla-kõrval tunnet, üksteise toetamist ja siirast vaimustust sellest, mida tehakse. Täna on Holmil kontorid veel ka Tartus ja Riias, ja palju inimesi töötab kodukontorites Eestimaa eri paikades või kasutavad võimalust teha aegajalt kaugtööd soojemas kliimas.
Töötajate rahuoluindeks Motichecki järgi oli eelmisel aastal 79%, kusjuures kõrgelt üle keskmise hindasid inimesed kaasatust (88%), usaldust (85%), juhtimist ja eestvedamist 85%.
Millisena näevad holmlased oma ettevõtet viie aasta pärast?
Kindlalt usutakse, et pank jätkab tähelepanuväärset kasvu ja teeb tööd järjest mugavamate ja kiiremate tehniliste lahenduste arendamisega, et pakkuda ülimugavat klienditeekonda. „Eesti turul armastatud ja eelistatud bränd pangandussektoris,“ usub partnersuhete haldur Marge Kõllamägi. „Tugev ja omanäoline ettevõte, atraktiivne tööandja,“ on Kärol kindel. „Ilmselt kõige enam on selleks ajaks muutunud inimeste tööprotsessid ja inimesed ise, kes on koos pangaga meeletult arenenud,“ mõtiskleb Sarmi.
„Holmi juured on sügaval, kuid pangana on Holm veel üsna noor ja ambitsioonikas. Usun, et viie aasta pärast on meil jätkuvalt alles nooruslik tuhin tegutseda, uuenduslikke lahendusi leida ja klientide jaoks mugavamaid alternatiive pakkuda. Nagu näiteks Liisi Pluss - ma poleks varem arvanudki, et järelmaksu kasutamine saab olla nii paindlik! Selleks ajaks oleme inimeste teadvuses kindlasti rohkem kanda kinnitanud Eesti oma pangana, mis suudab üllatada paindlike ja mugavamate lahendustega,“ arutleb Eliine muudatuste üle, mis tõenäoliselt ees ootamas.
Selge arusaam töö suuremast eesmärgist – klientide jaoks
Kuid ega holmlased käi tööl vaid selleks, et seltskond ja ettevõte toredad on. „Väärtustan nii Holmi meeskonda kui kliente,“ ütleb Katrin Urma, panga laenuhaldur. Katrin on üks nendest, kes oli ettevõttes juba enne pangaks saamist ja teab täpselt kuivõrd tähtsaks peavad ettevõtte töötajad klientide mugavust, ettevõtte tegutsemise kiirust ja tuge klientidele. Et kliendid on seda märganud ja väärtustavad, näitab klientide hinnang Holmile. Holmi klientide soovitusindeks on Recommy järgi sel aastal tõusnud juba 78,66%-ni.
Heade plaanide pank
Holmis tehakse tööd selleks, et kliendid saaksid oma häid plaane ellu viia – pank saab sellele kaasa aidata kvaliteetsete ja vajalike teenustega, kiire ja mugava klienditeekonnaga, toetava klienditoega. Selle nimel teevadki holmlased tööd.
Posti 30, 90504 HaapsaluPärnu mnt. 158/1, 11317 Tallinn
14080830