2020. aastal Holmi IT tootejuhi ametikohal tööd alustanud Anneli Hallik vastutab panga veebilehe, iseteeninduse ja mobiilirakenduse arenduste ning ladusa toimimise eest. Tema sõnul teeb Holmis töötamise nauditavaks ettevõtte tööprotsesside paindlikkus ja efektiivsus – ei mingit lohisevat kooskõlastusprotsessi, ahistavat bürokraatiat ega pikka veenmist, et head plaanid käiku läheksid.
„Olen varem töötanud suurettevõtetes, kus projektide kavandamine ja ettevalmistus võtab tohutult palju aega. Sellises suures masinavärgis on lõpuks ka enda töötulemusi raske märgata ja hinnata. Holm on minu arvates just paraja suurusega – inimesed tunnevad üksteist ja oskavad igapäevaselt ühise eesmärgi nimel koostööd teha, kinnitusprotsessid on kiired ja head ideed saavad viivitusteta ellu viidud,“ räägib ta.
Kuidas sünnivad head IT-lahendused?
Anneli valvsa pilgu all ja tema juhtnööride järgi on loodud hulgaliselt IT-lahendusi, tänu millele on Holmi klientidel mugav iseteenindus, kus on võimalik oma raha-asjadel silma peal hoida, teha krediiditaotluseid, avada hoiuseid, muuta lepinguid jne.
„Klient ei peagi teadma, kui palju tööd on kõige selle taga, kuidas IT viib kokku kliendi soovi ja annab vastu võimaluse finantseerida mõnd head plaani või turvaliselt raha hoiustada. Nii kui meil tekib meeskonnas idee luua mõni uus funktsioon või võimalus, vormub minu peas koheselt pisikeste ülesannete jada, hulk pusletükke, mille kokkupanemise järel moodustub nauditav pilt paremast tulevikulahendusest,“ räägib Anneli.
Tema kinnitusel saab ta oma tööd teha hästi ainult tänu sellele, et Holmi meeskond koosneb äärmiselt hästi koostoimivatest oma valdkonna pühendunud spetsialistidest. „Selleks, et headest ideedest sünniks hea lahendus, on vaja väga sujuvat tiimitööd. Ja mitte ainult – sama tähtis on ka see, et kõik meie koostööpartnerid mõistaksid meie projektide olulisust ning oleksid meiega samal lainel. Mul on nii kolleegide kui ka partneritega tohutult vedanud,“ kinnitab Anneli.
Iga uus projekt arendab
Anneli sõnul on tema jaoks oluline tunda ka seda, et töö ei muutu rutiinseks ning ta ei hakka pidevalt samu ülesandeid täites manduma. „Holmis seda probleemi pole tekkinud. Selle aja jooksul, mil mina siin töötanud olen, on meil käsil olnud ääretult arendavad suure mõju ja mastaabiga projektid – näiteks Eesti uus veeb ja iseteeninduskeskkond, Läti uus veeb, kaarditoote üleviimine vanalt pangaplatvormilt uuele, Eesti mobiilirakendus,“ loetleb Anneli.
„Ma ise näen oma tegevusvaldkonnas paralleele hoopis spordiga. Töö Holmi IT-lahendustega on nagu sprint – pean end igaks etapiks maksimaalselt kokku võtma ja töötama konkreetse eesmärgi nimel. Kui tulemus saavutatud, alustan ettevalmistusi järgmiseks sprindiks,“ naljatleb Anneli.
Võti on ajaplaneerimises
Tema sõnul ei tähenda see, et tema tööpäevad oleks täis paanilist tormamist ja pidevalt kukla taga tiksuvad tähtajad ärevust tekitaksid.
„Kui töö on nagu hobi, siis on kiire tempo ja suured plaanid nauditavad. Mul pole kunagi tekkinud tunnet, et pean ootama nädalavahetust või puhkust, et ometi tööst puhata. Olen ka väikeste kaksikute ema – nende kahe tüdruku saabumisega minu ellu muutus aja planeerimine ja efektiivses veelgi olulisemaks, peas peab jooksma kogu aeg plaan, kuidas töö ja isikliku elu tegevused efektiivselt tehtud saaks. Seni on kõik suurepäraselt õnnestunud,“ räägib ta.
Töörõõmu aitavad tema sõnul säilitada inimesed, kellega ta oma projektide elluviimisel kokku puutub. „Töötan palju kodus, et sõidu peale kuluvat aega säästa. Aga minu kontoripäevad on alati täis häid emotsioone tänu vahetutele ja sõbralikele töökaaslastele,“ ütleb Anneli. „Ja kuigi partnerid on enamasti nähtaval videoühenduse teel, siis tajun ka nendega sama mõnusat koostöö- ja õlg-õla tunnet. Olen neile selle eest väga tänulik ja naudin meie ühiseid ettevõtmisi.“
Posti 30, 90504 HaapsaluPärnu mnt. 158/1, 11317 Tallinn
14080830