Postitatud 11.04.2023

Silva Metshein – kui elu pakub põnevaid keerdkäike, tasub neist kinni haarata

Silva Metshein – kui elu pakub põnevaid keerdkäike, tasub neist kinni haarata

Silva töötab Holm pangas IT-arenduse tiimis tootejuhina. Ta on ettevõttes olnud pikalt ja tegelenud erinevate valdkondadega, loonud koostöösuhteid partnerite ja edasimüüjatega, juhtinud klienditoe tööd ning vedanud IT-arenduste osakonda.

„Kui ma alustasin, ei olnud me veel pangaks saanud, kogu ettevõte oli suhteliselt pisike ning kandis ka teist nime. Väikses kollektiivis teevad kõik sageli kõike ja täidavad erinevaid rolle. Mulle on selline mitmekesisus meeldinud ja see on andnud hea läbilõike ettevõtte erinevate osakondade tegemistest,“ avab Silva vestluse. Ühel ajahetkel vahetas Silva inimeste juhtimise protsesside juhtimise vastu ning asus tööle äriarhitektina, kus sai panuse anda pangale uute vajalike süsteemide loomisse. „Kuid siis tundsin, et teadsin kõigest juba liiga palju ja kõik oli nii tuttav. Kuigi töö oli ajas pidevalt muutunud ning ettevõte minu arengut igati toetanud, tekkis uudishimu, et tahaks proovida töötamist ka mujal. 14 aastat on ju pikk aeg ühes ettevõttes,“ mõtiskleb Silva, kes tegi töise põike teise finantsettevõttesse umbes aasta tagasi. Ja naasis poole aasta pärast Holmi.

Inimeste väärtustamine pole vaid sõnakõlks

„Mind on Holmis alati võlunud see, kui hästi siin suhtutakse nii töötajatesse kui klientidesse. Hoolimine pole vaid sõnakõlks. Juhtidele ja kolleegidele läheb reaalselt korda, et inimene tunneb end toetatuna ja igaühele antakse võimalused areneda. Samasugust hoolimist näen kui klienditugi suhtleb klientidega – kedagi ei jäeta hätta, ikka otsitakse lahendusi,“ on Silva silmnähtavalt võlutud inimesi väärtustavast kultuurist Holmis. Eks see oli ka üks peamisi põhjuseid, mis teda Holm panka tagasi tõmbas. „Olen alati tundnud, et Holm on nagu teine pere oma murede ja rõõmudega,“ ütleb Silva.

Holm panka ajendas Silvat naasma ka asjaolu, et Holmi töömeetodid ja arusaamad olid tuttavad ja omased. „Protsessid on kujunenud aastatega ning enamasti olen saanud nende kujundamises kaasa rääkida. Samas toimub pidev areng ja muutumine, aga midagi ei tehta ülepeakaela kiirustades vaid ikka läbimõeldult, andes inimestele aega muutuste vajalikkust mõista ning nendega kohaneda. Mul on hea meel, et mu uudishimu teise töökeskkonna suhtes sai rahuldatud ja veel suurem heameel on nüüd Holmis jätkata,“ võtab Silva, kelle tagasituleku üle kolleegid suurt rõõmu tundsid, teema kokku.

Mitmekesisus hoiab meele värske ja viib edasi

Meenutades algusaastaid tõdeb Silva, et esimeste aastate kogemus oli see, mis teda ettevõttega pikalt kokku sidus. „Kui oled algusest peale osaline millegi suure üles ehitamisel, siis tekib eriline oskus ära näha, mida konkreetses ajaetapis on vaja teha ning lihtsalt võtad endale selle rolli. Ei jää muud üle kui ise õppida ja katsetada,“ selgitab Silva, kelle hinnangul said tiimiliikmed sellise agiilse ja initsiatiivi eeldava lähenemisega väga hästi hakkama.  „Tänu sellele mitmekesisusele on mul teadmisi ning kogemusi erinevatest valdkondadest, mida oma tänases IT-arenduse töös ja suure pildi nägemises kasutada saan, olgu selleks kogemused suhtlemisel regulaatoritega, juriidilistes küsimustes, erinevate partneritega läbirääkimistes, süsteemi potentsiaalsete nõrkuste ennetamises jne,“ loetleb Silva.

Professionaalne areng ja arendused

„Töötamine Holmis on olnud suur etapp minu elus. Olen siin väga palju arenenud, ennast tundma õppinud ja teostanud. Holm ei ole kindlasti lihtsalt töökoht vaid pigem tööpere ühes kõige sellega, mis perekonnaga kaasas käib. Minu isiklik professionaalne areng on suure hüppe edasi teinud tänu väga heal tasemel IT koostööpartnerile ning mind julgustanud ja toetanud tollasele IT juhile, kelle initsiatiivil asusime välja arendama uut pangatuuma. Mulle tulemus meeldib, see on kaasaegne, turvaline ja just meie vajadustest lähtuv,“ on Silva enda ja panga arengute teemal rääkides silmnähtavalt elevil. „Muljetavaldav on panga kohanemine muutustega ja panga üldine areng viimaste aastate jooksul,“ lisab ta. Silva rõõmustab, et tema töö on selline, kus valmib pidevalt midagi „käega katsutavat“. „On hea tunda, et igas valminud süsteemi tükis on ka minul panus. Erilised on need hetked, kui valmib kellegi jaoks oluline lahendus, kasutaja on rahul ja annab ka tagasisidet. Ikka on hea kuulda, et teed midagi hästi ja Sinust on kasu,“ räägib Silva.

Personaalsus ja paindlikkus

„Väärtustan joont, mida oleme pangas üldisemalt läbi aastate hoidnud – personaalsus ja paindlikkus. Püüame alati läheneda igale kliendile pakkumist tehes personaalselt ja tema muresid lahendada nõnda, et arvestame just konkreetse inimese võimalusi ja vajadusi. Finantssektoris on palju regulatsioone, mis tähendab, et kõiges ei saa alati inimestele vastu tulla, kuid selgitada ja kaasa mõelda saab igas olukorras. Arvan, et oleme sellega päris hästi hakkama saanud ja usun, et ka tulevikus säilitab Holm klientide jaoks oma tänase personaalsuse ja paindlikkuse ning on usaldusväärne partner. Ja asjaolu, et Holm on atraktiivne tööandja tähendab minu jaoks seda, et pidevalt liitub meiega uusi ja toredaid kolleege,“ näeb Silva arenguid optimistlikult.

Puhkus kui restart

Silva ütleb, et töösse võib rõõmu ja põnevusega sukelduda, aga siis tuleb end jälle „korrale kutsuda“ ja meelde tuletada, et puhata on ka vaja. Varasematel aastatel oli tal tavaks koos töökaaslaste pundiga maailma eri paigus loodus- ja kultuurireisidel käia. Ta tõdeb, et viimasel ajal on seda vähem olnud. „Omal ajal olid need reisid suurepäraseks restart’iks ja toimisid tõelise inspiratsiooni ja energiaallikana. Nüüd püüan lihtsalt tegeleda asjadega, mis mulle meeldivad nagu tantsimine, aga ka intensiivne trenn või siis vastupidi, mediteerimine,“ on Silva rahul. Ta toonitab, et on rõõm ja õnn kui inimene oskab nautida mõlemat nii tööd kui puhkust.

Oled finantsteenuse pakkuja Holm Bank AS kodulehel. Enne iga lepingu sõlmimist tutvu tingimustega ning vajadusel konsulteeri asjatundjaga.
© 2024. Holm Bank AS