Postitatud 06.05.2024

Priit Pekarev: Mind käivitavad „mission impossible“ väljakutsed

Priit Pekarev: Mind käivitavad „mission impossible“ väljakutsed

Priit Pekarev on Holm pangas töötanud kaks aastat erakliendi panganduse juhina. See positsioon võimaldab Priidul käima lükata teenuste arendusi, mis rõõmustavad kliente, suunata müüki, mis aitab kaasa ettevõtte edule ja olla visionäär, kes võimaldab pangal ülehelikiirusel areneda.

„Liitusin Holmiga, sest pank oli väike, aga täis ambitsiooni pakkuda konkurentsi tänastele tippudele. See tähendas minu jaoks automaatselt, et ees ootab palju tööd ja kahtlemata põnevaid hetki. Võib öelda, et mind käivitavadki enim „mission impossible“ väljakutsed. Usun siiralt, et pole küsimust/probleemi, mida ei saaks lahendada,“ leiab Priit, kes on uuendusmeelne ja jõuline visionäär.

Kõik sõltub mõtlemisest

„Oma tegemistes lähtun alati kindlatest printsiipidest ja püüan enda jaoks lahti mõtestada, mis on tegevuste tegelik eesmärk. Lihtsustatud näide - kas inimene vajab puuri või auku seina sisse. Ja kas üldse on tarvis auku, või saaks muudmoodi... Minu jaoks on siin põhimõtteline erinevus probleemide käsitlemisel, ja ka alus tänapäevasele innovatsioonile,“ avab Priit oma mõttemaailma.

„Kui mõelda laenutoodetele, siis kliendi tegelik vajadus pole mitte laen ise, vaid see mida laenurahaga teha saab. Laenu taotlemine on pigem tüütu kõrvalkohustus, mis pole eraldiseisvalt nauditav ja ideaalis võiks üldse olemata olla. Sellest printsiibist lähtuvalt võiksid ka Holm panga tooted tulevikus pakkuda täielikult „seamless“ (sujuvat) kliendikogemust. Täna pikendavad klienditeekonda eeskätt regulatiivsed nõuded, mida pangad järgivad. Kuid ka juriidilise poole pealt saab luua regulatsioone austavat innovatsiooni, tuleb olla nutikas,“ selgitab Priit.

Märkamatult mugav klienditeekond

„Ideaalis võiks klienditeekond välja näha sellisena, et klient läheb poodi, valib kauba, avab Holm äpi, pildistab toote üles ja jalutab ostuga kauplusest välja, kusjuures samal ajal on raha ostu eest juba poodniku kontole jõudnud,“ kirjeldab Priit, milline võiks olla sujuv klienditeekond. „Või kui minna kraad veel kangemaks, siis lihtsa näitena - miks ei võiks olla nii, et kinnisvaraportaalis saan eraldi filtreerida neid objekte, mida saan Holm panga abiga osta. Kui ostuotsus tehtud, tuleks lihtsalt notariaeg valida,“ laseb Priit mõtetel lennata.

„Näha on, et finantsmaailma vastu tunneb huvi ka „Big Tech“, ning nende puhul on kõik eelnev täiesti reaalselt teostatav. Saab huvitav olema. Paljudel ettevõtetel on võimalus sellisteks arenguteks, kuid määravaks saab, kes jalad kõhu alt välja võtab ja järjest rohkem arenevate „Open Banking“ regulatsioonide taustal parima lahenduse klientideni toob,“ mõtiskleb Priit.

Erinevate ärimudelite kombineerimine

„Mulle meeldib žongleerida erinevate ärimudelitega, üritades neid omavahel siirdada ja tulemuseks saada üllatavaid, kuid samas sobivaid kombinatsioone. Võtame kasvõi Spotify voogedastusteenuse lemmikesitusloendid. Nii nagu muusikaplatvormid kuulamisharjumuste põhjal esitusloendeid kureerivad, võiksime ka meie kasutada andmeanalüüsi isikupärastatud finantslahenduste loomiseks. Alates selliste laenutoodete pakkumistega, mille vajadust klient veel ei tunneta, kuid kuhu ta nagunii ühel hetkel välja jõuab kuni kohandatud tagasimakseplaanideni välja.

„Või siis laenutoodete hinnastamine Netflixi ärimudeliga sarnaselt „subscription“ (püsitellimuse) põhiselt. Kujutagem ette, et pank pakub kindla kuutasuga pakette, mille raames saate vajadusel tarbida kõiki pangateenuseid, ilma täiendavate tasudeta, olgu siis krediidi kasutamine või muud teenused. Kahtlemata saame tulevikus integreerida ka Holmi eraklienditoodetega huvitavaid ärimudeleid teistest valdkondadest,“ on Priit kindel.

Lähtudes uue aja klientidest

„Iga idee puhul tuleb mõelda kliendile. Kõige huvitavamad on siinkohal noored, kellest saavad meie tulevased kliendid, ning kes juba täna moodustavad hinnanguliselt 40% maailma kogutarbimisest. Me kõik teame, et z-generatsiooni maailmapilt erineb olulisest eelnevate generatsioonide omast, ning sellega tuleb arvestada. Tähtsal kohal nende jaoks on klienditeenindus, mis võiks tulevikus muutuda postaktiivsest proaktiivseks. Siin on meil palju ära teha, aga mis tulemas on väga äge. Holm pangas saavad olema järjest huvitavamad ajad. Usun, et suudame kindlasti järgi võtta tänastele pangandusturu tippudele ja kes teab, vast kuskil ka ootamatult mööda kihutada,“ on Priit täis usku ja tahtmist lennukad visioonid ellu viia.

Konkurents pakub motivatsiooni

„Tippudest rääkides, mulle väga meeldib, et Eestis on tugev konkurents. Kuna olen võistleva loomuga, siis mulle meeldibki, et on kellega mõõtu võtta - see aitab hoida meele terava. Kõik turuosalised on oma näoga, ning nii mõnegi strateegia on muljetavaldav. Kui me oleks ainuke pank Eesti turul, siis ma ilmselt poleks Holmiga liitunudki,“ teeb Priit kummarduse konkurentidele, aga ka Holmile.

Lennukas nii töös kui vabal ajal

„Minu pingeid maandab motokross. Olen tegelenud sellega juba mõned aastad, ning käin hooajal ka aktiivselt võistlustel. See on üks sellistest aladest, kus tuleb keskenduda ainult sõitmisele, sest 60 km/h hooga hüppesse minnes ei tule pähe mõtteid, et kas ma ikka selle tööülesande tegin ära, või kas see kiri sai ikka saadetud. See intensiivsus puhastab mõtteid ja aitab mind välja lülitada,“ paljastab Priit selle, mis aitab tal töömõtetest kõige paremini välja saada ja täiendavat energiat koguda.

Oled finantsteenuse pakkuja Holm Bank AS kodulehel. Enne iga lepingu sõlmimist tutvu tingimustega ning vajadusel konsulteeri asjatundjaga.
© 2024. Holm Bank AS