Postitatud 11.07.2023

Mari-Liis Sepp: Mida rohkem teed, seda rohkem jõuad

Mari-Liis Sepp: Mida rohkem teed, seda rohkem jõuad

Mari-Liisi amet laenosakonna juhina paneb talle suure vastutuse - tema otsustest sõltub ühelt poolt panga laenude väljastamise maht ja kvaliteet, teiselt poolt klientide rahulolu – olgu see siis seotud plaanide teostamiseks rahastuse saamisega või mõnele finantsprobleemile lahenduse leidmisega. Vahel ka panga poolt antud resoluutse „ei“ lahti selgitamisega.

„Olen alati töötanud finantssektoris, enamasti tegelenud kinnisvara tagatisel laenudega ja riskide maandamisega läbi erinevate lahenduste. Holm pangas on mu laual nii kodulaenud kui tagatiseta väikelaenud,“ selgitab Mari-Liis Sepp, Holm panga laenuosakonna juht, kellel sel suvel saab Holmis täis esimene aastaring.

Laenuosakonna juht kui tasakaalukunstnik

Mari-Liisi tööd võiks võrrelda akrobaadi kõndimisega köiel – ta peab suutma oma oskuseid ja teadmisi iga sekund õigesti kasutada, et säilitada hea tasakaal - siis on terved nii pank oma äris kui inimesed plaanide rahastamisega.

„Võib ju mõelda, et laen on laen, aga tegelikult on kodulaenu ja väikelaenude näol tegemist kahe küllaltki eri maailmaga, mida ühendab vastutustundlike otsuste tegemine. Kodulaenude puhul on info hulk, mis jõuab pangani analüüsimiseks muidugi oluliselt suurem. Nii peabki olema, sest kodulaenude puhul on tegemist märkimisväärselt suuremate summadega ning selleks, et pank saaks teha kaalutletud otsuse, ongi vaja rohkem infot. Holm hakkas kodulaenusid väljastama orienteeruvalt aasta tagasi, mil euribori tõusuga seotud turbulentsi laenuturul võis juba ette aimata. Seetõttu sai Holm oma kliente põhjalikult ette valmistada ja selgitada, mida tähendab 6 kuu euribor, kuidas see võib muutuda ning laenumakseid mõjutada. Tänu sellele on Holmi kliendid saanud teha hästi informeeritud otsuseid ja me ei näe, et praegune euribori tõus oleks inimestele tagasimaksete puhul raskuseid põhjustanud. See muidugi ei tähenda, et euribori järjepidev kasv ja ka üldine hinnatõus poleks inimeste igapäevaelu keerulisemaks muutnud,“ möönab Mari-Liis. Siiski leiab ta ka selles olukorras valguskiire, nentides, et teretulnud asjaoluks on inimeste ettevaatlikumaks muutumine ja finantsotsuste põhjalikum läbikaalumine.

Heade plaanide eestvedaja

„Holm on mõõtmetelt veel suhteliselt väike pank ja inimesed, kes meil töötavad saavad tegeleda teemadega laiemalt ja panga kasvamises ise aktiivselt kaasa lüüa,“ räägib Mari-Liis. „Tegemist on tõesti heade plaanide pangaga, kus korralikult läbi analüüsitud mõtted saavad suhteliselt kergelt rohelise tule. See on äge,“ leiab Mari-Liis, kellel jagub häid ideid, mida ellu viia. Äsja on ta olnud eestvedaja rollis refinantseerimislaenu lansseerimisel, mille Holm tõi turule klientide soovidest lähtudes. Tema silmis teeb refinantseerimislaen inimese elu palju lihtsamaks ja mugavamaks. „Inimesel võib olla mitu erinevat laenu, ka mõni järelmaks ning sahmimist erinevate laenugraafikutega ja tähtaegade meelespidamisega on üksjagu. Aga! Kujuta ette, et Su pank teeb sellist matemaatikat, kus 1+1+1=1,“ naerab Mari-Liis.  „Pannes erinevad laenud ja järelmaksud kokku üheks laenuks, on lihtne oma finantssituatsioonist ülevaadet omada ja mugav on vaid ühte laenumakset tasuda,“ ütleb ta ja toob välja, et klient saab ise valida kuni 10-aastase maksegraafiku, mille abil kuumaksed endale sobivaks muuta.

Mitmekesisus elus ja töös

Mõtiskledes on töise elu rõõmude ja murede üle näeb Mari-Liis ennekõike just rõõme. “Saan oma töös juhtida nii inimesi kui protsesse, mis teeb mu töö mitmekesiseks. Õpin iga päev midagi uut. Mul on võimalus kaasa rääkida erinevates teemades ja projektides. Saan anda panuse muutes protsesse lihtsamaks ja efektiivsemaks, misläbi on erinevatel osakondadel mugav teha koostööd ja mis peamine -  kliendi jaoks läheb ka kõik järjest mugavamaks,“ õhkab Mari-Liis rahulolust. „Mind motiveerib see, kui näen, et uuendused ja parendused, mida oleme ellu viinud, toovad tulemust, olgu selleks siis klientide jaoks paremad lahendused, finantseerimisprotsesside automatiseerimised või muud edu toovad lahendused,“ selgitab Mari-Liis. Ta usub, et elus on olulised kindlad sihid, mille püüdmiseks peab pingutama. „Eesmärgid peavad olema ambitsioonikad,“ on Mari-Liis veendunud, kes noore emana on mängleva kergusega ühendanud töö- ja pereelu mõnusaks sümbioosiks. Kuigi Mari-Liis teeb enamasti tööd kodukontoris, leiab ta tee sageli Holmi Tallinna ja Haapsalu kontoritesse, sest kolleegidega vahetu silmast silma suhtlemine teeb tööelu palju särtsakamaks, infoliikumise voolavamaks ning on heaks vahelduseks. „Lapsed, töö kodukontoris, sõitmised eri linnadesse, ülikoolis käimine, suhtlemine, sõbrad, ideetamised – see kõik on hästi intensiivne ja ma üldse ei näe, et peaks siia nimekirja veel midagi mahutama,“ on Mari-Liis rahul oma tempoka elurütmiga

Oled finantsteenuse pakkuja Holm Bank AS kodulehel. Enne iga lepingu sõlmimist tutvu tingimustega ning vajadusel konsulteeri asjatundjaga.
© 2024. Holm Bank AS