Riiklikud kriisiabimeetmed on suureks abiks paljudele ettevõtetele kõikjal Eestis, aga üha rohkem ettevõtteid seisab sellele vaatamata silmitsi probleemiga, kus tulenevalt ettevõtte suurusest, lähikuude äriperspektiividest või muust ärispetsiifikast nad toetustele ei kvalifitseeru.
Paljud pangad pakuvad raskuste ületamiseks ärilaenu, kuid enne laenu võtmist tuleks riskid põhjalikult läbi kaaluda, et mitte avastada end poole aasta pärast veelgi keerulisemast olukorrast.
„Kriis on sundinud paljusid ettevõtteid vaatama ümber oma ärimudeleid, et luua majandustegevuse elushoidmiseks täiendavat väärtust ja leida uusi müügivõimalusi. Sellised muudatused on enamasti seotud riskidega ja pole kindlust, kas need toovad ka loodetud tulu,“ tõdeb Holm Bank AS tegevjuht Rauno Klettenberg, kes soovitab laenu kui abimeetme mõistlikkust hinnates lähtuda ennekõike sellest, millise eesmärgiga laenu võetakse:
Klettenbergi sõnul leiab kõige mõistlikuma finantseerimislahenduse siis, kui ettevõtte esindaja on valmis pangale võimalikult avatult oma ettevõtte olukorda tutvustama ega püüa negatiivse otsuse saamise hirmus oma riske panga eest varjata. „Meie esmane huvi on aidata oma klientidel raskused seljatada ja äri jälle käima saada, kaitstes neid sealjuures täiendavate ohtude eest – saame seda teha ainult siis, kui suhtes kliendiga valitseb vastastikune usaldus,“ kinnitas ta.
Posti 30, 90504 HaapsaluPärnu mnt. 158/1, 11317 Tallinn
14080830