Postitatud 26.02.2024

Ere Moumets: energia tasub alati suunata lahendustele, mitte takistustele

Ere Moumets: energia tasub alati suunata lahendustele, mitte takistustele

„Kõige põnevam ja huvitavam on minu töö juures see, et saan olla osaline millegi uue loomisel ja sellele kaasa aidata. Olen olnud kaasatud paljudesse erinevatesse projektidesse, millest paljusid ma otseselt enda omaks ei pea, aga milles kaasa löömine on teinud mulle rõõmu,“ särab Ere, kes on Holm pangas tootejuht.

Ere alustas tööd Holmis 5 aastat tagasi Haapsalu kontoris kaardiosakonnas. Kui IT arendusosakonda otsiti teenusehaldurit, soovitati sellele ametikohale just Eret, kui võimekat ettevõttesisest kandidaati. Ere võttis väljakutse rõõmuga vastu, sest see töö kujutas endast sügavamalt teenustesse sisse minemist ja arendusi, mis teevad Holmi teenused klientide jaoks üha mugavamaks. Üks asi viis teiseni ja täna on Ere Holmi tootejuht, kes on hästi kursis klientide vajaduste, äriosakonna soovide ning IT teenusearendusega.  

Tellimise teostamise protsess on kui kodu ehitamine

„Kui soovitakse uut toodet või olemasolevale süsteemile midagi uut juurde ehitada või täiustada, tuleb välja mõelda, kuidas see kasutaja jaoks kõige mugavam oleks ning mil viisil kõige paremini ja efektiivsemalt teostatav. Siinkohal tuleb tihedat koostööd teha ühelt poolt äriüksusega, kes enamasti on arenduse tellijaks ja teiselt poolt IT-arendajatega. Ühelt visioon, teiselt teostus. Minu roll on „aktiivne kuulamine“, mille baasil sünnib plaan, mis aitab visiooni ellu viia. See on natuke nagu kodu ehitamine – algul näed oma vaimusilmas, kuidas su kodu võiks välja näha ja funktsioneerida, siis paned mõtted paberile ning ehitajad realiseerivad selle visiooni,“ räägib Ere vaimustusega oma tööst.

„Mulle meeldib vaheldusrikkus mu töös ja see, et mõte peab kogu aeg liikuma, kuidas teha ja kuidas hästi teha. Pean alati mitu sammu ette mõtlema, see võimaldab kindlalt õiges suunas liikuda ning reaalseid muresid vältida. Vahel tuleb ette olukordi, kus tellijale tuleb selgitada süsteemi käitumise eripärasid, et tellija saaks aru, miks kõike tema soovi kohaselt ei saa teostada. Aga lahenduse leiame alati, isegi kui see tuleb veidi teistmoodi, kui tellija algselt arvas. Panen oma energia alati lahenduse leidmisse,“ selgitab Ere oma töö väljakutseid. Ta ütleb, et kui tellija on lõpuks arendusega rahul ja tänab tehtud töö eest, teeb see tal südame soojaks. „See on minu jaoks tohutult motiveeriv, kui saan süsteemi kasutaja jaoks midagi paremaks teha ja ettevõtte jaoks midagi produktiivset luua,“ sõnab Ere.

Kodukontoris saab kõik tehtud

Kui eelnevast jutust võib silme ette tekkida kujutluspilt, kuidas Ere erinevate osakondade vahel mööda kontorit ringi tuiskab, siis tegelikult teeb Ere tootejuhi tööd kodukontoris ja satub päris kontorisse vast paaril korral aastas. „Olen siiralt tänulik võimaluse eest töötada kodukontoris. See annab mulle võimaluse elada siin väikeses külas Ida-Virumaal, aga samas teha tööd, mis mulle väga meeldib. Ma ei pea valima, kas kolida ära oma kodust, et teha tööd, mida armastan või elades oma kodus valida töö, mis ilmselt ei oleks päris see, mida teha tahaksin,“ jagab Ere.

„Kõik asjad saavad aetud. Mul ei ole siiani veel ühtegi probleemi tekkinud, mis oleks jäänud lahendamata seetõttu, et ma ei viibi kontoris. Vahel ainult tekib mõne kaastöötaja vastu nii suur tänutunne ja sõnadest jääb väheks, et seda väljendada, siis tahaks minna ja teda kallistada. Sellisel juhul tunnen küll, et nii tore oleks kontoris olla,“ tunnistab Ere. Erel on hea meel, et Holmi tunnustati eelmisel aastal Kaugtöö märgisega, mis tähendab, et tegemist on paindliku tööandjaga, kes toetab oma töötajaid, olgu nende asukoht kontoris või mujal.

Meie pank väärtustab nii oma töötajaid kui kliente

„Selle 5 aasta jooksul olen näinud, kuidas pank areneb ning töötajad koos oma pangaga. Inimesed panustavad töösse 110% ja rohkemgi veel. Pidevalt mõeldakse sellele, kuidas kliendi jaoks paremaid lahendusi pakkuda ja paindlikum olla. Personaalsusel on meie pangas suur rõhk nii era- kui äriklientide vaates. Kui kliendil on küsimusi, tegeletakse temaga personaalselt ja lähtudes just tema konkreetsest olukorrast. Oleme vastutustundlik pank ja alati ei saa me klientidele vastu tulla, küll aga saame mõelda kaasa, pakkuda lahendusi või siis vähemalt meie otsuseid inimlikult lahti selgitada,“ vaatab Ere positiivselt arengutele Holmis.

„Samasugune personaalne suhtumine kehtib ka töötajate suunal. Meie personaliosakond on suure töö ära teinud, et iga töötaja tunneks end Holmis hästi. Pidevalt pakutakse töötajatele uusi väärtuseid ning otsitakse võimalusi, kuidas tööelu veel paremaks saaks teha,“ räägib Ere. „Holmi väärtused ju tegelikult keerlevad suures osas inimeste ümber – väärtustatakse inimesi pakkudes erinevaid võimalusi. Nii klientide kui oma töötajate suunal.“

Koristamine kui meditatsioon

„Kui vahel tekib mõni selline situatsioon, kus pinge tahab vägisi üle pea kasvada või on tunne, et ühes sekundis jookseb miljon mõtet peast läbi, siis teen pausi ja koristan,“ üllatab Ere lugejaid. „See mõjub mulle hästi. Eemaldun korraks tekkinud olukorrast, teen tolmuimejaga põrandad puhtaks või organiseerin mõne kapi/sahtli paremini toimivaks ja kui siis teema juurde tagasi tulen, on pea ka mõtetest kuidagi puhtam ja selgem ning lahendus kerkib nagu iseenesest silmapiirile,“ jagab Ere oma huvitavat stressimaandamise viisi, öeldes, et koristamine on tema jaoks kui mediteerimine. „Muidugi hiljem võib juhtuda, et pere ei leia enam asju üles sealt, kus need varem olid,“ tunnistab Ere malbelt naeratades.

„Mulle meeldib asju ise teha - midagi välja mõelda ja siis valmis teha, aga selle eseme funktsionaalsus peab minu jaoks oluline olema. Mulle meeldib raamatuid lugeda, aga kuna viimasel ajal jääb toimetuste kõrvalt aega väheks, et raamat kätte võtta, maha istuda ja lugeda, siis olen valinud audioraamatud. Toimetused saavad toimetatud ja raamatud „loetud“,“ ütleb Ere. „Kuulamine tundub üldse olema minu teema – kuulan palju ka muusikat ja täiesti seinast seina - võin ühel hetkel kuulata midagi The Hu repertuaarist ja 10 minuti pärast välja otsida mõne Vivaldi teose, siis panna peale Miley Cyrus - ohh, see hääle tämber! - ning mõne hetke pärast näiteks Bennett’i "Vois sur ton chemin“ (Techno Mix) kuulata. Oluline ei olegi nii väga žanr vaid muusika ise -  viis, see peab kõnetama mind,“ räägib Ere.

Oled finantsteenuse pakkuja Holm Bank AS kodulehel. Enne iga lepingu sõlmimist tutvu tingimustega ning vajadusel konsulteeri asjatundjaga.
© 2024. Holm Bank AS